ПАСПОРТ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 13.00.02 - Теорія та методика навчання(математика)
І. Формула спеціальності:
Галузь педагогічної науки, яка досліджує цілі, зміст, методи, засоби, організаційні форми навчання математики в різних типах навчально-виховних закладів, принципи управління навчально-пізнавальною діяльністю у навчанні математики.
Напрями досліджень з цієї спеціальності визначаються класифікаційними ознаками, наявність яких в об’єкті та предметі дисертаційного дослідження є обов’язковою умовою для даної спеціальності.
Класифікаційні ознаки спеціальності:
- за рівнем організації педагогічного процесу: шкільна освіта, професійно-технічна освіта, вища освіта, дистанційна освіта;
- за об’єктами педагогічного впливу: учні, майбутні педагоги, спеціалісти;
- за структурною складовою педагогічної науки: прикладна дидактика;
- за галузевою складовою педагогічної науки: (за галузями підготовки спеціалістів): предметна педагогічна і галузева освіта: навчання математики;
- за характером досліджень: прикладні;
- за психофізичним станом суб’єктів освіти: суб’єкти освіти в нормі; суб’єкти освіти з особливими потребами.
II. Напрями досліджень:
- розвиток теорії і методики навчання математики в Україні;
- мета навчання математики в навчальних закладах різних типів;
- психолого-педагогічні основи навчання математики в сучасних навчальних закладах;
- розроблення змісту навчання математики відповідно до потреб суспільства та розвитку науки;
- сучасні комп’ютерно-інформаційні технології в процесі навчання математики;
- формування наукового світогляду учнів і студентів у процесі навчання математики;
- розробка технологій розвитку творчих здібностей учнів і студентів у процесі навчання математики;
- створення системи дидактичних засобів з математики та методики їх комплексного використання;
- організація самостійної роботи учнів і студентів у процесі навчання математики; гуманізація і гуманітаризація процесу навчання математики;
- індивідуальний та диференційований підхід до учнів і студентів у процесі навчання математики;
- міжпредметні зв’язки та їх реалізація у процесі навчання математики; позакласна і позаурочна робота з математики;
- розробка методики формування понять, умінь і навичок учнів і студентів у процесі навчання математики;
- удосконалення форм і методів навчальних занять у різних типах навчальних закладів; методика навчання учнів розв’язування математичних задач;
- проблеми створення та використання сучасних підручників, навчальних посібників з математики, зокрема й з інтегрованих;
- моніторинг, контроль та оцінювання результатів навчання математики у середніх та вищих навчальних закладах.
III. Галузь науки, з якої присуджуються наукові ступені: Педагогічні науки
Програма-мінімум кандидатського екзамену зі спеціальності 13.00.02 "Теорія та методика навчання (математика)" - Завантажити